هرچند سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) طی ماههای گذشته در سراسر جهان برای مقاطع كوتاهی دچار مشكل فنی شده و در جدیدترین مورد از مشكلات به مدت دو و نیم ساعت از كار افتاد، اما كاربران ایرانی این سرویس كه پس از هاتمیل مایکروسافت و یاهومیل، سومین سرویس ایمیل محبوب جهان است و بیش از 113 میلیون نفر از آن استفاده میکنند، از زمان بروز اختلال در بخشی از سرعت اینترنت كشور كه طبق اعلام مسوولان، از قطعی كابل جاسك - فجیره ناشی شد، تاكنون از امكانپذیر نبودن استفاده از این سرویس شكایت داشته و برخی كاربران هم اظهار میكنند كه چگونگی این اختلال بیشتر شبیه كندی سرعت اینترنت است و جیمیل در برخی از ساعات روز به كندی باز میشود.
ایسنا، طی هفتههای گذشته گزارشهای غیررسمی از مسدود شدن دسترسی به سرویس جیمیل در ایران منتشر شد؛ پس از آن گوگل كاهش شدید ترافیك را تایید و در بیانیهای اعلام كرد كه شبكههای خود را مورد بررسی قرار داده تا مطمئن شود به درستی كار میكنند و ظاهرا شبكه این شركت مشكلی نداشته و كاربران ایرانی برای دسترسی به این سرویس مشكل داشتند.
این اخبار تا جایی ادامه داشت كه اظهارنظرهایی به نقل از مسوولان منتشر شد كه قابل استفاده نبودن سرویس جیمیل را فرصتی دانستند كه شرایط استفاده از ایمیل ملی فراهم شود. سعید مهدیون - مدیر عامل شركت فناوری اطلاعات ایران - چندی پیش در نشست خبری تاكید كرده بود اینكه تمام اطلاعات خود را از طریق سایتهایی مثل YAHOO و GOOGLE در اختیار خارجیها بگذاریم و یا اینكه اطلاعات خود را برای ثبت در سایتهای داخلی بدون اعتماد قرار دهیم، اصلا خوب نیست، حتی اگر كیفیت سرویس داخلی كم است، باید به آن اعتماد كنیم تا كیفیت با استفاده از آن بالا برود.
|
متن دلخواه شما
|
|